Lägenhet klar...

Idag beslutade jag att tacka ja till lägenheten jag fick genom Studentenwerk.. var från början lite tveksam eftersom den ändå ligger en bit från universitetet.. men, men.. om jag känner mig själv rätt är jag inte alltid motiverad att cykla och att åka två eller fyra tunnelbanestationer spelar ju faktiskt inte så stor roll.. så den nya adressen blir Knorrstrasse 29, ingen aning om det är ett bra område eller inte men uppenbarligen bor det andra utbytesstudenter där..

Det börjar närma sig avresa sakta men säkert, jag och Emelie åker nog ner tillsammmans runt den 13 september. Lägenheten får jag inte förrän 1 oktober så den första tiden har vi planerat att belägra Rosis lilla lägenhet.. hoppas hon inte ångrar att hon yttrade detta fina erbjudande .. haha.. det verkar som om ganska många planerar att komma nedåt under oktoberfest, kommer bli full fart!

bilder från universitetsområdet

image2


image3


image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0