Från bayersk folkdans till MTV Awards

Ja, det kanske låter konstigt men så här var det. Emma och jag hade tänkt gå till Hochschulsport (en sportanläggning för studenter i Olympiapark). Jag skulle köpa ett terminskort och Emma skulle gå på gymmet och ett pass med bayersk folkdans. Jag, som fick min cykel när mamma och pappa kom ner, cyklade till Olympiapark och träffade Emma vid tunnelbanan. Hon hade i sin tur hade träffat några andra utbytesstudenter som vi kände sen tidigare och de hade berättat att de skulle på publikcasting för MTV Awards som går av stapeln i Olympia-Halle den 1 november. Vi, som försökt få tag på biljetter utan lyckat resultat, tänkte att det kunde vara vår chans att faktiskt få gå. Sagt och gjort, efter lite köande, fotografering och ifyllande av formulär blev vi insläppta i ett litet rum där vi fick visa förmåga på att klappa i händerna högt samt skrika så högt vi kunde. De tyckte tydligen att vi var bra på det, så på igår var vi på MTV Awards som "casted audience". Hade bästa platserna vid scenen... Snoop hade Lederhoosen, Amy Winehouse var hög som ett hus, Tokio Hotell blev väldigt blöta i sitt regn och Nelly Fortado snubblade i sin klänning...

 

image59
Vi laddade upp med lite Sekt... 


 

      

Kommentarer
Postat av: Carl Johan

Ännu en östgöte i München... hejhej!

2007-11-08 @ 00:23:56
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0