Oktoberfest har börjat!

Vi omringas just nu av Dirndlar och Lederhosen, just det, Oktoberfest har börjat! Mycket har vi hunnit med under den senaste veckan. Friederike, en vän från Herborn som jag lärde känna under gymnasiet, har bland annat varit på besök. På fredagen var vi på överraskningsfest för Dominik, också han från Herborn. Vi har också hunnit med mycket kultur, Nymphenburger Schloss, den Bayerska skattkammaren, Residenz och en guidad tur i Altstadt. Mina stackars fötter som i och med detta fick vandra otaliga kilometer har nu gått i strejk och går som längst till Wies'n (Wies'n är den plats där Oktoberfest utspelar sig)


image20
Jag och Friederike

I lördags invigdes alltså Oktoberfest och visst blev det ett besök. Så mycket folk och så mycket öl på ett och samma ställe är svårt att föreställa sig. Det får bli bilder i stället så får ni en uppfattning om hur det hela kan se ut!

    
   

Lite kulturella upplevelser förutom ölkultur har dock hunnits med. Residenz erbjuder en oerhört vacker skattkammare med kronjuveler och annan kunglig glans. Dessutom kan man vandra genom alla vackra salar och rum där kungar och drottningar har regerat.

   

Under veckan som kommer ska vi ta det lugnt. Sista veckan vi har innan det börjat på universitetet. Den 1 oktober börjar en kurs som kallas för Orienteringskurs, där många Erasmusstudenter deltar. Vi kommer ha lite språkundervisning och vi kommer få hjälp med inskrivning och andra byråkratiska fenomen som förekommer på tyska universitet för att vi ska bli "riktiga" tyska studenter.

image35
Emelie, jag oc h en kompis till Rosi på Wies'n


Hoppas ni alla där hemma mår bra. Saknar er!
många kramar

Kommentarer
Postat av: Anette

Så härliga bilder. Där skulle man vara.. snart kommer vi. Då är det väl kanske bara efterdyningar av den stora festen med folk som försöker att återrehabilitera sig eller??? Jag drack ett glas öl till matan idag och min tanke gick till dig Elin, konstigt!!!
Hoppas att ni har det riktigt roligt, ta hand om dig gumman. Vi ses snart.
Många kramar från mor och far.

2007-09-30 @ 20:38:52
Postat av: angelica

Åhh, nu måste jag få uppdatering om nya lyan!! Spännande att se hur den ser ut!
O jag är redo på min telefon när sm helst, så vi kan boka in en helg.. hösten springer iväg..
Saknar dig!
Massa puss & Kram

2007-10-05 @ 16:38:03
URL: http://angelwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0