Jordgubbar och senaste nytt...

Äter precis årets första jordgubbar och de är sååå goda! Tog en promenad och såg att de sålde en liter för bara en euro. Jag tror jag ska börja på en jordgubbsdiet inför "beach 08". Det borde väl funka va?

image127
SENASTE NYTT:

** Igår besökte vi den svenska affären. Där inhandlades bland annat Havrefras eftersom jag är trött på havregrynsgröt och att det i alla tyska flingor alltid är något med choklad i. Oavsett om det är extra fiberrika flingor så finns där också chokladspån eller liknande. Why?

** Ska snart iväg och kolla på storbildsfotboll med Emma. FC Bayern spelar mot spanska FC Getafe i UEFA-pokalen.

** Imorgon ska jag på klassisk konsert i Philharmonie. Det blir Richard Strauss och Ludwig van Beethovens Symphonie Nr. 8 F-Dur op. 93.

** Nästa vecka ska Rosi och jag se den tyska uppsättningen av My Fair Lady på teatern vid Gärtnerplatz.

**Dessutom kommer Robyn om ett par veckor så dit ska vi också bege oss om vi får tag på biljetter.


Känner att det blir en kulturrik vår/sommar. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0