Utekväll, eller utenatt...

Det är en speciell känsla när man kommer upp från u-bahn vid sextiden på morgonen, känner lukten av nybakat bröd från bagerierna och hör fåglarn kvittra. Det blev en lång kväll igår.. men oerhört trevlig!

Jag var först på klassisk konsert i Philharmonie och den var underbar. En amerikansk sopran, Renée Fleming, sjöng till Strauss och det var bedårande vackert. Münchens filharmoniker gjorde också en perfekt insats och jag njöt verkligen hela tiden.

image128
Renée Fleming, bl.a. utbildad vid Juilliard School i New York


Efter denna musikaliska uppenbarelse träffade jag Rosi, Gustav, Henrik och Viola i en ölstuga och vi drack lite weissbier och pratade. (Förutom Rosi som drack apfelschorle eftersom hon innan hade svept två coctails på ett annat ställe och kände att det var dags att lugna ner sig lite..hehe). När de stängde gick vi vidare till en irländsk pub som ligger precis vid Frauenkirche. Där var det drag, men den utlovade irländska musiken uteblev tror jag.. eller när blev "Go Johnny Go" irländsk? Dock blev det Irish Coffee, Guiness och Kilkenny så lite känsla blev det trots allt. Sedan stängde även irländarna och då gick vi vidare till Zerwirk, en club i närheten, där vi dansade till house/funk/soul hela natten. Men efter några timmar på stengolv med högklackat blev även vi trötta och begav oss mot u-bahn.

Det är inte utan att jag är lite sliten när jag nu sitter framför datorn och försöker lära mig stämmor till konserten. På tal om konserter så har LiHtösen sin jubiléumskonsert idag. Önskar att jag hade varit där och lyssnat, tror att den kan bli riktigt bra så som de har kämpat. Lycka till alla töser!

Kommentarer
Postat av: Anette

Åhhhh, vad det låter härligt. Önskar attt jag kunde uppleva det tilsammans med dig Elin,(speciellt konserterna förstås) men du har väl annat trevligt sällskap som uppskattar ljuv musik. Jätte bra att du tar tillfällena till dessa upplevelser som är otroligt stimulerande och njutbara. Det är så roligt att läsa din blogg, det måste vara den mest arbetade och underhållande bloggen just nu.
Saknar dig! Kramar från oss stugsittare på Duseborg

2008-04-14 @ 09:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0