En sommardag i parken

Som i ett slag blev det vår, eller nästan sommar, i München. I över 22 grader gav jag mig ut runt lunch för en sväng i parken. Alla jackor och vantar var som bortblåsta, istället var det kortbyxor och t-shirt som gällde på flertalet besökare i den vackra Luitpoldparken. Jag var tvungen att avbryta min runda för att helt enkelt sträcka ut mig på gräset och bara ligga och känna solen värma (okej, jag var ganska trött i benen också eftersom träningsvärken envist sitter kvar och tänkte att en paus i joggandet var rättfärdigat). Det kändes helt plötsligt som om jag hade förflyttats till en semesterort på rivieran och när jag till slut slog upp ögonen blev jag nästan förvånad att se kala bruna grenar svagt vaja över mig istället för gröna palmblad. Ser fram emot att åka hem till Linköping nu där det regnar och är ca 7 grader. Verkligen...


Kommentarer
Postat av: Emma

vaa?? saaa varmt?? va harligt! Vi har haft det varmt har med. sa skont. och det ar da ingen overdrift med snabbmat. har bara atit det sen jag kom hit, illa..=) aja..Ha en bra resa hem!! kraaam

2008-02-25 @ 03:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0