Ett inhopp i verkligheten

Ytterligare en tenta avklarad. Kändes ganska bra, men resultatet nästa vecka får visa om den känslan motsvarar verkligheten. Hade koncentrationssvårigheter resten av dagen och kunde inte plugga mycket offentligrätt som vi har på lördag. Istället blev det ett besök hos kören och första repet efter vinteruppehållet. Förberedelserna inför vårkonserten är i full gång och vi kommer nog lyckas få ihop ett vackert program i år också. Det är en rolig grupp svenska kören i München utgör. Alla har olika orsaker till varför man hamnat där. Burkhardt till exempel, tittade på Casablanca och blev förälskad i Ingrid Bergman när hon sjöng, och en svensk kör var det närmaste han kunde komma den sammansättningen. Jag kände att det var längesedan jag deltog i någon social verksamhet och använde min röst till något annat än att repetera prövningsscheman och rekvisit i diverse paragrafer. Det var skönt att få sjunga igen efter att inte ha fått någon musikalisk input de sista veckorna. Musik är underbart!

Kommentarer
Postat av: angelica

Både du o jag avverkar tentor i rasande fart =)
Duktiga!
Håller med, Musik är underbart!!
Vet du, nu har vi har upptaktsmöte med korplaget.. såå skoj ska de bli! Du hade haft en självklar plats om du hade varit här!! =)

Miss You Love You

2008-01-31 @ 15:32:27
URL: http://angelwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0