Schnitzel och sång

Vad kan man göra på en söndag när allt är stängt? Jo.. äta schnitzel och sjunga. Det är precis det vi ska göra snart. Ska möta upp Gustav och sen åka till Rosi för att repetera lite inför konserten som närmar sig med stormsteg.. 2:e maj står vi återigen på scenen i Werkhaus och framför våra bedårande vår- och sommarvisor. Jag och Gustav ska sjunga en duett som heter "Rörs jag av kärleken igen". Texten är skriven av en poet från Kinda och tonsatt av Bo Wastesson. Jag blev förälskad i den första gången jag hörde den. För att förstärka lite har jag skrivit ett par körsatser som ska läggas på. Kommer nog bli fint. 

Lyssna på den själva här under framförd av Peter Johansson och Matilda Hansson och skriv vad ni tycker om den...


 


Kommentarer
Postat av: angelica

ÅH, jag vet Elin, den är jättefin!!
Ni kommer göra den fint =)

Peter Johansson spelar huvudrollen i Footloose som vi såg i göteborg.. Han är grym!!

Mina öron är rätt fint nu.. HiHi!
Puss!

2008-04-06 @ 15:53:55
URL: http://angelwilson.blogg.se
Postat av: Thomas Krepper

Hej gumman!

Fina bilder på Er skidresa, själv har jag varit och spelat golf på Ekerum, jättefint. Vad kan man göra av pulvermos och morötter?

Kanske pulvermos som smakar morötter! Sången var fin, det blir säkert bra när Ni ska framföra den. Angående godståget så stod det på ett spår bredvid såklart som vi körde om.........

Ikväll ska vi ut och cykla
mamma och jag sedan tittar vi på när LHC slår HV71 hemma (vi hoppas i allafall) Puss kram pappa

2008-04-07 @ 14:35:17
Postat av: Anette

Det var väl inte en sång att sjunga en gång på en vår konsert!!!!! den måste framföras åtminstone två gånger, eller va? Den var väldigt vacker och bör också framföras på Duseborg i sommar så Gustav får vara så snäll och följa med hit!!!
LHC vann, hurra va vi är bra.
Tusen pussar

2008-04-08 @ 18:09:18
Postat av: Mormor & Morfar

Hej hjärtat !
Vi har just lyssnat på sången Ni ska sjunga,
som var så vacker.
Den skulle Vi gärna vilja höra "live"
någon gång !
Mängder av kramar

2008-04-08 @ 20:51:14
Postat av: Christina

Underbar låt med stora känslor inbyggda och ett enastående framförande av Peter och Matilda. Rätt val att låta arrangemanget växa och bli till något nytt genom att lägga in körpartier, så att varje tolkning får sitt unika uttryck. Svårt att uppfylla det som här bjuds i Peters och Matildas version av en fantastisk melodi om det starkaste vi har - KÄRLEKEN! Lycka till med Ditt verk!

2008-04-14 @ 11:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0