Tyska golfare är farliga

I alla fall på rangen där jag håller till ibland..  Tanter som toppar bollar på övningsgreen och gubbar som slår bollar i banor jag inte visste existerade. Jag var glad att det fanns nät mellan mattorna idag kan jag meddela. Annars gick allt bra, slagen kändes härliga.. slog några från gräs också vilket var ett bra tag sedan. Börjar längta ut på en bana nu! Får se om våren kan komma ordentligt snart så det blir varmt och skönt. Satt och tittade runt på lite hemsidor för tyska golfklubbar häromkring. Finns ganska många och de flesta verkar väldigt fina. Av nyfikenhet letade jag upp vad årsavgiften låg på och konstaterade till en början, ganska förvånat eftersom golf här fortfarande betraktas som en snobbsport, att det stod 3.125. Det var ju inte så farligt tänkte jag... tills jag kom på att valutan här faktiskt är euro!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0