Hade nästan glömt effekterna av öl

Igår bakade vi semlor hos Charlotte och de blev perfekta.. (att de blev perfekta efter tre försök med degen kan ju utelämnas). Eftersom vi fick rapporter om att det var galet mycket folk nere på stan med kravallstaket, poliser och tokiga utklädda människor, beslöt vi att stanna hemma och äta semlor hela eftermiddagen istället. Det var nog ett bra val, för lite senare på kvällen gick Gustav och jag ner på stan för att kolla läget. Det var som att komma in i en krigszon. Det låg ett tjockt lager av konfetti och krossat glas över hela Marienplatz och Viktualienmarkt. Efter försiktigt korsande mellan sopberg och fulla människor hamnde vi till slut på Hofbräuhaus (ni vet stället där det är Oktoberfest året runt). Vi satt och pratade, lyssnade på blåsorkestern och hade allmänt trevligt. Efter två liter öl kom jag dock på att jag hade föreläsning klockan åtta morgonen därpå. Tänkte inte så mycket mer på det och när de stängde runt tolvtiden tog vi tunnelbanan hem. Imorse när jag vaknade. Oj vad mitt huvud var tungt. Det var tvunget att ligga kvar på kudden länge. Vet inte om jag har kvicknat till fortfarande.


     
Gustav och Charlotte   Marienplatz på kvällen

 
Jag och Gustav mitt i öldrickandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0