Söndagsfilosofi

Kom precis hem från Herr Dunkhorst, vår handledare från i våras, efter att ha blivit bjuden på en äkta Bremersk middag med dansk aquavit och Becks öl (som tydligen härstammar från Bremen). Herr Dunkhorsts syster och man var också där och de hade med sig en brasiliansk utbytesstudent som de hade släpat med till Österrike för att lära åka skidor under helgen. Stackan såg lite tagen ut, men verkade vid relativt gott mod ändå. Middagen var trevlig och jag upptäckte att jag tycker om grönkål. Vem hade kunnat ana det?

Imorse var jag på rangen och slog lite. Efter två toppar, en rejäl hook och en med oidentifierbar bollbana släppte stelheten och det gick ganska bra därefter. Jag blir förvånad varje vår att jag kommer ihåg hur man gör. Ska försöka träna en del nu på försäsongen så jag kan ge mig ut på alpbanorna sen till våren med goda resultat. 

På väg hem från golfen tittade jag på lite valaffischer. Det är nämligen val till stadsfullmäktige här i München snart och jag är tydligen berättigad till att rösta. Känner dock inte att jag är så värst insatt i det hela och får nog agera "soffliggare" denna gång. Å andra sidan kanske det är värt att rösta på något av alla partier förutom på det nedan bara för att visa ställningstagande. Deras viktigaste valfråga är nämligen att avskaffa rökförbudet som infördes i Bayern 1 januari i år. Det värsta är att jag kan tänka mig att folk röstar på dem just därför. Puckon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0