Terminen är slut!

Sista tentan avverkades igår med gott resultat vilket innebär att terminen nu är slut. Fram till 14 april är det nu fritt fram att göra precis vad man vill, hur man vill och var man vill (med vissa modifikationer).

Var och åt lunch med Charlotte, som är halvsvensk, på nya favoriten Dean&David förrut. Vi kom att prata om Melodifestivalen och efter vårt samtal tänkte jag än en gång att Sverige trots allt är litet och isolerat där upp i norr. Vad som utlöste denna tanke var följande dialog:

Jag:           - ...och vet du, Carola gick bara till andra chansen i lördags.
Charlotte: - Andra chansen?
Jag:           - Ja,  i Sverige har vi olika deltävlingar för att välja ut bidragen till finalen.
Charlotte: - Jaha. (Charlotte lät skeptisk)
Jag:           - Ja, och i alla fall, Carola gick inte vidare direkt till finalen...
Charlotte: - Okej, men vem är Carola?

Förstår ni vad jag menar?

Ikväll ska vi på svenskt stammtisch på Paulaner. Det finns en förening som heter From North och de brukar tydligen träffas några gånger i månaden. Kanske vet någon där vem Carola är...

Kommentarer
Postat av: Pappa och Mamma

Man får gratulera till en mycket bra termin och gott resultat, ska bli roligt att du kommer hem nästa vecka. Då får du bestäma en "termins middag" med vad du vill, det får bli din "middag".

Puss och kram Pappa Mamma

2008-02-21 @ 22:38:54
Postat av: angelica

Bra jobbat.. o snart välkommen hem!!
Vi har haft skiftesmiddag här hos mig ikväll, mycket mat.. o framförallt mycket DISK!!!
Hade vart skoj om du varit här o hjälpt mig diska nu.. så kunde kanske min granne komma upp o be oss vara lite tystare.. ;-)
Vet du, jag låtsas helt enkelt att du är här, så kan jag meddela dig vad vi pratade om sen.. bra va? =)
Puss & Gonatt

2008-02-21 @ 23:44:27
URL: http://angelwilson.blogg.se
Postat av: Mormor & Morfar

GRATTIS till studieresultatet ! Bra jobbat.
Vi ser också fram mot att snart få träffa Dej
Bamsekramar väntar

Mormor & Morfar

2008-02-22 @ 17:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0