Okej, det kunde den...

Vara svår alltså. Eller snarare diffus. Kom precis hem från tentan i Business English. Det låter ju fint, men frågan återstår. Vad har vi lärt oss? Ni ska få ett axplock av frågorna som jag i två timmar har försökt besvara...


A. Läs nedanstående platsannons. Skriv ett ansökningsbrev i punktform.

B. Ge 10 tips till din affärsbekannt som ska resa till Kina/Hongkong.

C. Antag att du är en affärsman som reser mycket. Vilka argument ska du lägga fram till din chef för att få resa i första klass när du flyger?

D. osv...


Öh, ja ni ser ju själva. Det kändes nästan som en sån här tenta man kan hitta på Skrattnet. Typ om ämnet hade varit musik: "Skriv en pianokonsert. Orkestrera och framför den med flöjt och trumma. Du finner ett piano under din stol." Ungefär så.

Nästa vecka är det allvar. Vi skriver i civilrätt och offentligrätt. För er som tog offentligrätten hemma i Linköping måste jag säga att Lindevall framstår som ett retoriskt geni i jämförelse med Herr Aulehner som vi har i offentligrätten här. Förra året hängde han upp tentan på betydelsen av ett ord i sakframställningen som knappt en juridikstuderande tysk skulle ha lagt märke till, och den här kursen är till för enbart utländska studenter. Undrar hur han tänkte då? Jag kommer vara väldigt psykiskt labil nästa fredagkväll har jag en känsla av. Jaja, men innan dess ska offentligrättsbiblioteket få äran att ha mig som besökare största delen av dess öppettider...

Nu ska vi unna oss att gå ut och ta en öl och tycka synd om oss själva i djupaste samförstånd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas tentan gick bra =)

2008-01-24 @ 21:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0