En söndag på slottet

Idag besökte vi Schloss Linderhof. Efter en timmes tågresa, 10 minuters bussresa och 4 (!) timmars promenad kom vi fram till det lilla, men vackra slottet som ligger inbäddat bland alptopparna. Fyra timmars gående kanske låter överambitiöst men detta var inte riktigt med i våra beräkningar. Vi tänkte att vi kunde gå de sex kilometer som det skulle vara till slottet istället för att vänta på nästa buss... nu stod det ju 6 km på skyltarna i ungefär 10 km så sammanlagt gick vi nog 1,5 mil, men det var en vacker vandringsled så det gjorde inte så mycket...

   
Den långa vandringen...

   
I slottsträdgården


König Ludwig II byggde slottet

   
Magdalena, Cecilia och Wilma


Imorgon blir det jobb igen. Kommer jobba ganska mycket denna vecka eftersom jag åker hem till Sverige snart, då gäller det att jobba in timmarna helt enkelt... på torsdag ska jag spela en golftävling för studenter, ska bli intressant.. en träning innan kanske??

kramar till er alla

Kommentarer
Postat av: Emma

finfina bilder!! alperna är så himla vackra! Se nu till att ta hem tävlingen å visa tyskarna vart skåpet ska stå ;) Jag var förresten på Linköpings gk å tränade idag, det gick skitbra :) KRAM!

2009-08-31 @ 21:31:13
Postat av: angelica

Oj va fint!

Har du lust att kolla om man kan köpa loss lite mark i slottsträdgården? Jag menar, henke o jag letar tomt.. ungefär som det ser ut där kan vi tänka oss..

HAHAHA!

Kör hårt på torsdag!! KRAM

Postat av: Emma

hur är det egentligen med uppdateringen här va? ;)

2009-10-27 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0