Snart är det åtta veckors lov

Herr Prof. Fastrich blev imponerad av vår fina C-uppsats. Han fick ett exemplar och det blev han mycket tacksam över. Han menade att jag borde skriva lite om det svenska privata aktiebolaget, eftersom det knappt finns någon information om denna bolagsform här. Han ville hjälpa mig att få det publicerat sedan. Det vore väl något? Han har själv skrivit mycket, bland annat lagkommentarer. Det kanske ska bli mitt vinterlovsprojekt. Jag behöver väl inte nämna att jag fick ett bra betyg? Nu är det bara en tenta kvar, den blir nog inte lika rolig som denna. Den föreläsaren har nämligen haft vissa svårigheter med att ha en röd tråd i sina föreläsningar, därför har jag ingen aning om vad jag måste kunna.

Förresten når jag svensk mark den 26 februari och stannar hemma i några veckor. Vi förlorade nämligen Krepper&Johansson-målet (se tidigare inlägg) och det blir således inget jobb i Alperna. Lite bitter är jag, men det får bli fri skidåkning i mars/april istället.

Har precis invigt min nya löprunda. Den är inte lång, men fullt tillräcklig så här i början av säsongen ;) Det känns redan tydligt att det var ett tag sen mina ben fick arbeta i den lite snabbare hastigheten. På tal om annat har jag upptäckt en driving range ca 10 minuter från där jag bor. Kan det bli bättre? Nu slipper jag stå inne på mitt rum och öva chippar mot luftmadrassen.


 

image106
Helt okej va?! Här ska jag spela någongång i vår! (Golfplatz Zugspitze Tirol i Österrike)

Kommentarer
Postat av: angelica

KOMMER DU HEM??!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

2008-02-14 @ 21:23:29
URL: http://angelwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0