Sådär, då var certifikatet ordnat!

Sista tentan av certifikatkurserna är över och jag är ganska säker på att jag har klarat alla tre.. (pinsamt om jag nu mot all förmodan inte har gjort det). Nästa tenta är inte förrän 14:e februari, jag älskar ju bolagsrätt så det passar ju bra med en date för muntlig prövning med en bolagsrättsprofessor på alla hjärtans dag.. hmm. Tänkte uttnyttja att vi faktiskt skrivit en hundrasidors c-uppsats om just GmbH (på tyska!). Det måste han ju bli imponerad av.

Efter de intensiva två timmarna idag, blev det en lugn och skön fika hemma hos Charlotte men efter att ha ätit både Brezen och Krapfen (för definition och bild se nedan) kände vi att det nog vore bra att röra lite på oss så det blev en frisk promenad genom Englischer Garten. Nu är jag hemma och har fösökt städa iordning här (är lite förundrad över hur mycket damm som kan bildas under två veckor). Om ett par timmar ska vi hänga i någon bar i Glockenbach med ett härligt glas vin. Det har jag längtat efter.

 
 Brezen (t.v.) äts i tid och otid. Smakar som mjuka salta pinnar. Krapfen (t.h) äts i Faschingtider, och då det är Fasching på tisdag finns de nu i överflöd. Finns med alla fyllningar du kan tänka dig.

Kommentarer
Postat av: www.pierres.se

Vilken bra blogg. Kommer jag def att följa!

2008-02-03 @ 15:15:40
Postat av: Morfar

Grattis till tentorna !
Det känns bra att kunna följa ditt "liv o leverne"
på bloggen. Vi längtar efter Dej.

2008-02-03 @ 20:30:37
Postat av: Anette, den stolta modern

Vågar man säga grattis än? det är jag helt säker på. När Elin säger att det inte har gått bra så har hon klarat tentan bra, när hon då säger att det gått bra så förstår ju alla och envar att den har klarats med bravur, eller hur?
Massor av juridiskt korrekta kramar och pussar från dina föräldrar skickas härmed!!! Vi hörs snart, bloggen du vet!

2008-02-06 @ 11:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0