Lite funderingar bara...

1. Hjärtkirurger är trevliga

I lördags var Anna och jag och tog en öl på "Favorit Bar", en berlininspirerad lokal som man inte skulle sett  om man inte visste att den låg där. Ganska spartanskt inredd (dvs inte alls) men dock trevlig ändå. Några av Annas vänner skulle sluta upp lite senare men på grund av att det var fullt gick vi vidare till en annan liten bar i Glockenbach. Det var förvisso inte mindre folk där. För att kunna dricka en klunk ur sin ölflaska var man liksom tvungen att parera vart man kunde lyfta upp botten för att inte knocka någon - så trångt var det. Men det var mysigt och trevlig stämning. Annas bekanta droppade in så småningom. En liten söt ljushårig tjej kom i sällskap med en av grabbarna.. det kom senare till min kännedom att hon var 32 och färdig hjärtkirurg. Det visade sig också att samtliga i gänget var läkarstuderande och det blev en kväll i äkta Greys Anatomy anda.

2. Uteliggare är trevliga

Det kom fram en man i trasiga kläder till mig i tunnelbanan för ett par dagar sedan. Han sa något och jag hörde inte riktigt, trodde att han frågande om vägen, men i själva verket frågade han om jag kunde avvara ett par cent eller kanske en euro. Nu hade jag faktiskt inga mynt med mig och sa således att det kunde jag tyvärr inte. Då bugade han och sa "Då får jag önska Er en fortsatt trevlig dag och en underbar fortsättning på det nya året".. Är det bara jag som tycker att det kändes malplacerat... på ett trevligt sätt...

3. Min plattång exploderade på nyårsafton.. tur att gnistorna inte behagade hamna i mitt hår.


Kommentarer
Postat av: angelica

De trevliga är trevliga mot de trevliga =)

hej vännen =)
Jag sitter här med en massa massa energi, men vet inte riktigt var jag ska göra av den.. tentan känns långt borta.. (fast den ligger uppe på word just nu.. haha)
Miss You

2008-01-08 @ 23:14:55
URL: http://angelwilson.blogg.se
Postat av: angelica

En o en halv timme kvar till muntliga delen.. o vad gör hon?
Dansar som en galning till Mika i köket.. HaHa.. Var kom det ifrån???!!???
Jag behöver vara ledig tror jag.. :P

2008-01-09 @ 13:21:36
URL: http://angelwilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0